Flashback 2, serieuze klachten

23 Aug

Woensdag 20 februari 2002
Ik heb mezelf vanmorgen ziek gemeld met de mededeling dat ik “grieperig” ben.
Eigenlijk is de gedachte meer dat ik oververmoeid ben en gewoon eens een tijdje afstand van het werk moet nemen.

Donderdag 21 februari 2002
Ik heb een afspraak voor het spreekuur van de huisarts. Na uitgelegd te hebben wat er volgens mij aan scheelt wordt afgesproken dat ik een aantal weken thuis blijf en voor mezelf op een rijtje probeer te krijgen wat er mentaal aan de hand zou kunnen zijn. Er wordt namelijk vanuit gegaan dat er toch wel sprake is van oververmoeidheid.

Woensdag 20 maart 2002
Ik ga weer aan het werk voor halve dagen maar er blijft sprake van allerlei vage ondefinieerbare lichamelijke klachten. Inmiddels ben ik er voor mezelf wel achter dat er geen sprake is van oververmoeidheid. Ik heb alles goed op een rijtje, kan alles een plaatsje geven en ben in staat om mijn hele gemoedstoestand goed uit te leggen.

Maandag 25 maart 2002
Er blijft sprake van allerlei klachten en daarom neem ik maar weer eens contact op met de huisarts via het telefonisch spreekuur. Na wat heen en weer gepraat te hebben wordt door hem aangeraden om maar eens bloed te laten prikken in het ziekenhuis. Misschien wordt dan duidelijk of er iets aan de hand is.

Donderdag 28 maart 2002
Ik heb vanmiddag contact met dokter van den Doel via het telefonisch spreekuur om na te vragen wat de uitslag van het bloedonderzoek is. Door mij wordt verondersteld dat dit alleen een bevestiging zou wordt van het feit dat er volgens mij niets aan de hand is behalve wat klachten die psychosomatisch kunnen zijn.

De uitslag blijkt wat betreft de werking van alle vitale lichaamsfuncties zoals schildklier, lever en nieren goed maar na enige stiltes van de dokter wordt er gemeld dat de bezinking van het bloed niet goed is en dat dit kan wijzen op een infectie of ontsteking.
Na enig heen weer gefilosofeer over wat ik zoal voel en wat de link kan zijn tussen de verschijnselen van overwerktheid en de door mij veronderstelde lichamelijke reacties wordt door de dokter aangegeven dat er nu duidelijk sprake is van 2 verschillende trajecten dus de geestelijke overbelasting en het feit van een, kennelijk lichamelijk, ongemak.
Voorlopig wordt door de dokter uitgegaan betreffende de waarde voor bezinking van een “schrijffout” van de laborant dus wordt afgesproken om opnieuw een bloedonderzoek te laten uitvoeren maar nu meer gericht op het vaststellen van een ontsteking of infectie. Hiervoor worden de waardes van bezinking, leukocyten (witte bloedcellen) en CRP-bepaling (alleen verhoging bij acute bacteriële of virale infecties en ontstekingsreacties) onderzocht .

Afgesproken wordt om op dinsdag 2 april 2002 opnieuw bloed te laten prikken.

Leave a Reply

