Flashback 3, alarmerende waardes

23 Aug

Donderdag 4 april 2002
Vandaag bezoek ik de huisarts voor uitslag van het laatste bloedonderzoek.
De waarde voor bezinking was op 28 maart 78 mm/h. wat wees op een aanzienlijke ontsteking of infectie en is nu 64 mm/h. wat nog steeds veel te hoog is. Een normale waarde is 12 mm/h.
Het aantal leukocyten dus witte bloedcellen was 5,7 en is nog steeds 5,7. Omdat de waarde voor leukocyten sneller daalt dan de bezinking wordt door de huisarts aangenomen dat de eventuele ontsteking is verdwenen en dat het geen zin heeft om verder onderzoek te doen naar evt. medische afwijkingen. Alles bij elkaar vind ik dat wel erg onbevredigend.
Verder zijn alle klachten zoals darmen en nieren en een pijnlijke duim doorgesproken maar volgens de dokter is e.e.a. op dit moment niet van belang!?
Afgesproken wordt om over ongeveer 2 à 3 weken opnieuw bloed te laten prikken om te zien of de daling van de bezinking verder doorzet.
Over de aanhoudende incidentele gevoelens van beroerdheid wordt niets gezegd.

Donderdag 18 april 2002
Ik zit in de auto op de A29 richting Flakkee en wil op mijn gemak even de huisarts bellen voor het telefonisch spreekuur. Het lijkt me niet zo’n goed idee om dat al rijdend te doen omdat ik vermoed dat de dokter zoals gewoonlijk weer erg moeilijk telefonisch te pakken is en daarom draai ik bij Numansdorp van de hoofdweg af en ga de secundaire weg richting Haringvlietbrug in. Het is mooi zonnig en rustig weer, en ik rijd vanaf de secundaire weg onder de oprit naar de Haringvlietbrug de richting van het Haringvliet op en stop daar aan de waterkant. Omdat de dokter steeds in gesprek is wacht ik een tijdje en kijk naar de bootjes op het water. Na nog een aantal malen te hebben gebeld krijg ik contact met de dokter.

Het blijkt dat bij het laatste bloedonderzoek de bezinking opnieuw is gestegen tot 82 mm/h!

Na wat overleg en vragen van de dokter over de algemene gezondheid zoals verschijnselen van griep heb ik aangegeven dat ik wel sinds een week last heb van pijn aan de beide zijden van m’n hals dus klieren of iets dergelijks.
De dokter geeft aan geen reden te kunnen aangeven voor de verhoging van de bezinking en stelt voor om een afspraak te maken in het ziekenhuis bij een internist om e.e.a. verder te laten uitzoeken.

Ik bel daarna Ria en zij probeert een afspraak te maken bij het van Weel-Bethesda ziekenhuis te Dirksland maar daar was de eerste mogelijkheid 2 juli 2002. Deze periode wordt door de huisarts te lang gevonden.

Bij navraag door Ria in het Ikazia ziekenhuis te Rotterdam blijkt een afspraak gemaakt te kunnen worden voor maandag 29 april 2002 om 9.30 uur bij een internist, dr. De Jongh.

Leave a Reply

