Het middel erger dan de kwaal?

31 Oct

maandag 31 oktober 2005
Nu we een kleine week verder zijn moet ik toch de conclusie trekken dat er geen sprake is van een griepje. Waarschijnlijk was de veronderstelling onder het motto; de wens is de vader van de gedachte?!

Na lang twijfelen ben ik vrijdag jl. toch overgegaan tot het nemen van een hogere dosis Tramadol als pijnstiller.
Een half uur na het innemen van de extra tablet bleek de botpijn al zodanig minder dat het weer redelijk te doen was.

De volgende morgen bleek toch sprake te zijn van de bekende bijwerkingen voor opiaten zoals sufheid, duizeligheid en misselijkheid dus kortom; het gevoel dat ik een zombie ben en dat is nu op dit moment nog het geval. Verder voel ik me moe en ben ik slaperig.
Toen ik begon met het middel Tramadol, nu ongeveer een half jaar geleden had ik dezelfde verschijnselen en dat heeft toen een weekje geduurd dus ik hoop maar dat dat nu weer het geval is.

Verder heb ik veel last van pijn in de onderkaak en opgezwollen slijmvlies in de mond.
Dit zijn dan weer bekende bijwerkingen als gevolg van langdurig innemen van bisfosfonaten dus het middel Ostac wat preventief werkt tegen botafbraak.

Alles bij elkaar gaat het dus op dit moment nog niet naar wens maar hopelijk knapt het de komende week weer wat op.

Leave a Reply

