En dan toch een dag ziek in bed!

25 Nov

Vrijdag 25 november 2005
Ik kan me niet herinneren dat ik ziek op bed gelegen heb maar gisteren was het dan toch zover.
Mijn stelregel was altijd; ziek, dan ‘s morgens gewoon je bed uit, wassen en aankleden en gewoon doen of er niets aan de hand is.
Griep? Ik weet niet wat het is en verder ben ik zelden verkouden.

Maar woensdagavond bij het naar bed gaan had ik al wat hoofdpijn en ‘s nachts rond een uur of 4 toch maar een paar paracetamolletjes ingenomen maar toen ik een paar uur later wakker werd was er sprake van een knallende koppijn en voelde ik me hondsberoerd. Verder kreeg ik last van mijn oude kwaal, dus duizeligheid en zodanig dat wanneer ik in bed wilde stappen ik het idee kreeg van; “als het weer langs komt spring ik erop”, zoiets dus.
Dit is overigens typische Jaap Tanis humor; geintjes maken om de narigheid te relativeren. Ik moet zeggen dat mijn directe familieleden dit niet altijd kunnen waarderen, en terecht.

Dus gistermorgen bleek dan; niks stoer doen en wassen en aankleden maar gewoon in bed en zo goed- en kwaad als het ging slapen. Dat heb ik, onderbroken door af- en toe wat eten en drinken, volgehouden tot 5 uur ‘s middags en toen ging het weer een beetje.

‘s Avonds was de hoofdpijn gelukkig wat gezakt, althans, de scherpe randjes waren er een beetje vanaf maar de duizeligheid was en is nu nog steeds vervelend.
Verder speelt de pijn in m’n rug behoorlijk op, zeker nadat ik verschenen maandag, zoals eerder gemeld “door mijn rug gegaan ben” what ever that may be.
Voorheen was het zo dat, wanneer ik botpijn in m’n wervelkolom en bekken had, ik wel mobiel was en dat het bewegen niet extra belastend was maar nu ben ik nauwelijks nog mobiel.
Ik kreukel dus wat door het huis terwijl Ria en Simone in het nieuwe huis van Simone druk bezig zijn met schuren en verven. Als ik ergens de pest over in heb dat is het dat ik op dit moment niet in staat ben om daar wat te helpen al was het maar met goedbedoelde kritiek op hun prestaties.
Jullie weten dat ik het altijd beter weet en kan, tenminste, dat denk ik, maar of dat zo is…… eigenlijk denk ik van niet.

Alles bij elkaar komen er de laatste week dus meer problemen en klachten bij dan er verdwijnen.

A.s. maandag heb ik een afspraak bij de huisarts om het traject voor de nieuwe pijnstilling te bespreken en hopelijk gaat dan toch e.e.a. ten goede keren, sterker nog…… daar reken ik op!

Het doel is nu dat ik me net zo goed en sterk ga voelen als 1,5 maand geleden, daar gaan we voor!

2 Responses to “En dan toch een dag ziek in bed!”

  1. Janny November 25, 2005 at 7:01 pm #

    Lieve Jaap en Ria, toch niet zo gek, met dit weer griep te krijgen, over een paar weken gaat het echt weer beter, let maar op!!! 🙂
    Andere pijnstilling, griep voorbij…….
    Kan je ook nog in Simone haar huis helpen, want het is verre van leuk, om op afstand te moeten toe kijken.
    En jij weet natuurlijk wel veel , en kan
    ook heel veel, maar reken maar dat die meiden er ook wat van kunnen hoor…. 😉 ..Hou moed, het komt goed! Liefs van Thijs en Janny. 😀 😛

  2. Simone November 27, 2005 at 8:04 pm #

    Reken maar dat wij er wat van kunnen! He ma en Chan? We gaan als een speer. Met behulp van jouw goede aanwijzigen komen we er zeker ook wel.
    En let maar op, als je je komende week weer wat beter voelt dan komt het heeeelemaal goed en zitten we voor de kerst duimen te draaien. (…. oeps 😕 … misschien had ik dat beter niet kunnen zeggen … maar ik heb er vertrouwen in zal ik maar zeggen) 😉 😀

    Groetjes,
    Si

Leave a Reply

