Gestart met nieuwe pijnmedicatie.

29 Nov

maandag 28 november 2005

Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest en er is nu definitief besloten om voor pijnstilling naast de maximale dosis Diclofenac te starten met echte morfine in de vorm van pleisters en voor incidentele toename van pijn ook morfine-tabletten. Verder heb ik een drankje tegen obstipatie wat ik dagelijks in moet nemen omdat het onvermijdelijk is dat er verstopping ontstaat.

Vanmorgen heb ik gelijk de eerste pleister geplakt en die zou na een halve dag effect moeten hebben dus zeg maar, ‘s avonds rond middernacht.
Wanneer de dosering voldoende is zou ik morgen geen pijn meer mogen hebben dus we zijn benieuwd.
A.s. woensdag belt de huisarts om te vragen hoe het gaat en wanneer er dan nog sprake is van pijn dan zal de dosering nog verhoogd moeten worden. We wachten af!

De eventuele bijwerkingen kunnen de komende week nog voor narigheid zorgen maar daarna kan ik als het goed is weer vrij normaal functioneren.

Ria en de tweeling zijn zoveel als mogelijk druk bezig in het huis van Simone. Zelf ga ik er alleen heen om wat aanwijzingen te geven want de rug waar ik vorige week zonder veel aanleiding doorheen ging speelt tot nu toe nog steeds behoorlijk op. Dit zou overigens met de morfine ook opgelost moeten zijn.
Verder ben ik nog steeds erg duizelig en dan is schilderen op een trap ook niet aan te bevelen.
We hebben gelukkig voldoende tijd om alles uit te voeren want de afspraak voor de verhuizing van Simone is pas 9 januari 2006.

2 Responses to “Gestart met nieuwe pijnmedicatie.”

  1. Marleen Mantchev November 29, 2005 at 8:41 pm #

    Hoi Jaap,

    Eindelijk neem ik eens even de tijd om je site te bekijken, ziet er goed uit!! (helaas iis het onderwerp niet leuk)
    Ik heb gelezen dat je nu dan toch meer pijnstilling nodig hebt, hopelijk heb je er baat bij. Hoe gaat het verder met je buiten de pijn om?
    Groeten van Marleen

  2. Secretariaat chronische pijn v November 30, 2005 at 12:00 am #

    Hallo Jaap,

    Ik heb je gevonden via onze statistieken pagina en wees gerust voor de morfine deze is echt niet voor mensen in een eindfase.
    70% leden van ons gebruikt deze in een of andere vorm van een morfine derivaat.
    Chronische Pijn moet vroeg behandelt worden anders ontaard deze echt als chronisch.

    Suc6

Leave a Reply

