Min-of meer zachtjesaan in rustiger vaarwater

14 Jan

zaterdag 14 januari 2006
Het is mooi, zonnig en rustig winterweer en Ria en de tweeling zijn naar Hellevoetsluis om nog wat spullen voor het huis van Simone te kopen.

Vanmorgen heb ik Jan-Jaap gebeld, ik maakte hem wakker met mijn telefoontje, en hij zou vanmiddag weer gaan oefenen met de band. Het is belangrijk want er is voor as. donderdag 19 januari in de EXIT in Rotterdam een optreden gepland en dit is de eerste performance na het uitbrengen van de demo-CD van Madisun. Check de site van de band maar via de link op deze web-log.

Vorige week zaterdag heb ik samen met Simone alles wat in het Bachplantsoen losgemaakt moest worden verwijderd. Later is met de nieuwe bewoonster afgesproken dat wij de spijkerlatjes voor de vloerbedekking in de woonkamer zouden laten liggen dus die hoefden wij gelukkig niet te verwijderen want dat had nog een hele klus geworden.

Verschenen zondagavond stond dan in de vorige woning van Simone aan het Bachplantsoen alles ingepakt en gereed voor de verhuizers en in de nieuwe woning aan de Marijkelaan was toch alles op tijd gereed en schoongemaakt.
Het schouwtje is op tijd gereed gekomen en de sfeerhaard is erin geplaatst en ik moet zeggen; het is super geworden en precies zoals we het bedacht hadden.
Maandagmorgen waren de verhuizers op tijd en hebben er de hele dag over gedaan om in 2 ritten alles over te brengen. Ze waren van een bestelbus met een forse aanhanger erachter dus konden niet zoveel in één rit meenemen.

Maandagavond stond dus alles in de Marijkelaan min- of meer op zijn plaats. De zithoek met de bank en de salontafeltjes waren in eerste instantie aan de straatzijde neergezet maar dat bleek al gauw niet zo’n goed idee want zodra je de woonkamer binnenkwam liep je klem tegen de meubels. Verder keek je, zodra je op de bank ging zitten de overbuurvrouw recht in het gezicht. Simone heeft wel niets te verbergen maar dit ging toch wel wat te ver dus de volgende dag is de eettafel aan de straatkant gezet en de bank, salontafel en het TV- en audiomeubel staan nu aan de achterzijde en dat is veel beter, zeker omdat het zicht op het schouwtje ook veel beter is.

Ik ben zelf afgelopen maandag weer aan het werk gegaan en heb me i.o.m. de directie voor 100% arbeidsgeschikt gemeld.
In het algemeen gaat het wel met de pijn en conditie maar in de loop van de week begon het wel steeds meer op te breken.
Gisteren, vrijdag heb ik een snipperdag genomen om nog e.e.a. bij Simone na te rooien maar dat viel niet mee. Klusjes zoals het aansluiten van de wasmachine, de TV- en audioinstallatie en het installeren van de PC met alles wat daarbij hoort zijn op zich geen grote projecten maar het viel jammer genoeg wel tegen.
Vandaag en morgen houd ik daarom mijn gemak maar en maandag heb ik nog een vrije dag dus dan kan ik nog wat dingetjes aan pakken.

Leave a Reply

