Goedkoop dronken….

17 Feb

vrijdag 17 februari 2006
Een paar maanden geleden:
Ik stap ‘s avonds zoals gewoonlijk in bed en op hetzelfde moment, terwijl ik achterover lig klopt het beeld wat ik zie niet meer met het beeld wat ik zou moeten zien en heb het gevoel dat ik naar één kant wegglij.

Het is weer zover. Wat ik door de jaren al vaak voor kortere of langere perioden gehad heb is weer begonnen; “draai duizeligheid” zoals mijn huisarts het ooit eens noemde.

Het heeft tot een maand geleden geduurd en is toen vanzelf overgegaan.
Een paar weken geleden is het weer begonnen en inmiddels bleek eind vorige week dat het dusdanige vormen aan nam dat ik me letterlijk ziek voelde en misselijk werd zodra ik me wat inspande. Daarom heb ik me verschenen maandag ziek gemeld en ben ik naar de huisarts gegaan.

Ik ben hier jaren geleden al voor onderzocht bij een neuroloog en vervolgens een KNO-arts maar er is nooit een duidelijke oorzaak gevonden voor iets wat heel vervelend kan zijn.

Als ik het er met anderen over heb valt vaak de term Ménière maar dat is het in mijn geval niet. Wanneer je de ziekte van Ménière hebt dan is dat een chronische ziekte waar je dus nooit meer vanaf komt en die je, wanneer het ernstig is, volledig beperkt in je sociale en maatschappelijke leven.

Wat ik wel voel is een drukkend gevoel achter mijn rechter oor maar volgens de huisarts is het geen ontsteking of een infectie.

Volgens de dokter moest ik me een aantal dagen rustig houden maar wel blijven bewegen zoals wandelen of fietsen maar sinds de laatste dagen, zodra ik iets onderneem dan wodt ik misselijk en vooral gisteren was ik gewoon ziek en had ik alleen maar het gevoel dat ik zou kunnen slapen.

Vandaag is met de huisarts afgesproken dat ik een middeltje krijg waar ik me wat beter mee ga voelen en volgende week wordt door hem een afspraak voor een consult bij een neuroloog in het van Weel-Bethesda ziekenhuis in Dirksland gemaakt.

Er wordt in ieder geval geen link gelegd met de ziekte van Kahler!

De verschijnselen lijken volgens mij wel erg op de bijwerkingen die je hebt wanneer je pas begonnen bent met morfine maar dat kan volgens de huisarts niet meer de oorzaak zijn.

We wachten af en hopen dat het snel weer wat beter gaat!

Leave a Reply

