Epley manoeuvre

2 Mar

donderdag 2 maart 2006
Ik meld me voor dagopname keurig aan bij de receptie naast de hoofdingang van het van Weel-Bethesda ziekenhuis.
Na de inschrijving word ik door een dame op de afdeling dagname op de 2de verdieping gebracht en vervolgens krijg ik een bed toegewezen waarop ik niet hoef te gaan liggen althans nog niet.
En daarmee begint het lange wachten en uiteindelijk na diverse telefoontjes van de verpleging komt de neuroloog 2 uur later dan gepland de zaal op.
Hij verontschuldigt zich en ik voegde hem toe dat ik me al zorgen begon te maken. Hij begrijpt het grapje niet maar nadat hij me echt heeft aangekeken ziet hij dat ik het als geintje bedoel.
Hij legt uit dat er eerder iemand met hersenvliesontsteking binnen was gebracht en dat zoiets een gat in je planning slaat.
Ik begrijp wat hij bedoelt. Op de zaak zeggen we toch ook altijd; bekijken of je goed gepland hebt weet je pas achteraf als achter de rug is.

Ik moet van de arts op het bed gaan liggen en hij begint met een serie handelingen die al omschreven stonden in de patiëntenbrief. Tot mijn verbazing wordt ik niet zo duizelig als vorige week op de poli en val het uiteindelijk gelukkig allemaal mee.

Nadat de behandeling achter de rug is krijg ik de instructie mee om de komende nachten min- of meer rechtop te slapen en de komende dagen het hoofd niet achterover te doen.
Na 3 dagen moet ik beginnen met 3-maal daags thuis-oefeningen te doen e.e.a. zoals omschreven staat in de patiënten brochure.

En nu verder maar hopen dat het een goed effect heeft en dat ik definitief verlost raak van deze onschuldige maar uiterst vervelende duizelingen ofwel BPPD.

One Response to “Epley manoeuvre”

  1. erna jansen August 18, 2008 at 2:20 pm #

    ik moet deze behandeling nog,heb n.l ook vreselijk last van een gestoord evenwichtsorgaan of terwijl verstoord orgaan..
    maar mijn vraag is,is er iemand die hier baat bij heeft gehad? dat zou mooi zijn…

    B.v dank…

Leave a Reply

