Beheerscontract?? Inlezen in lopende zaken!!

12 Mar

donderdag 9 maart 2006
Weet jij hoe je een beheerscontract opsteld?

Mijn collega kijkt me vol verwachting aan en legt uit dat de adviseur voor een lopend project in de volgende bouwvergadering een beheerscontract in conceptvorm overhandigt wil zien om dit zelf te beoordelen en vervolgens aan de opdrachtgever te kunnen voorleggen.
Een beheerscontract…… ik heb geen notie. Een servicecontract dat begrijp ik wel. Dat gaat over techniek, over de inhoud, dat kun je voelen en aanraken dus dat is niet moeilijk meer om te omschrijven maar een beheerscontract gaat niet over de inhoud. Dat gaat over leveringsomvang, berekeningen en metingen, validatie, rechten en vooral ook plichten; dat dient een tekst te zijn die juridisch dichtgespijkerd is.

Wanneer wil je het hebben?

Nou je was ziek dus het ligt al even…… morgen, kan dat?

Mijn gezicht zegt kennelijk meer dan woorden want hij corrigeert zichzelf en probeert…… maandag?
Goed, ik weet ook dat daar een weekend tussen zit maar ik verdedig mezelf en zeg dat ik maar voor halve dagen werk en nog geen 5 minuten op de zaak ben na een ziekte periode van 4 weken.
Collega ziet dat hij “overvraagd” en gaat verder met waar hij mee bezig is wetend dat het zaad gezaaid is en dat de vraag bij Jaap gewoonlijk blijft hangen, gaat malen en dat er na een bepaalde tijd wel een oplossing en zo niet, dan een suggestie uitkomt.
Het belangrijkst in mijn vak en functie is al sinds jaren dat je geen antwoorden hoeft te hebben als je maar weet waar je ze kunt halen.
Relaties en internet zijn hierbij zeer belangrijke bronnen geworden.

Goed, jullie begrijpen dus dat ik weer aan het werk ben.

In het eerste kwartier op de zaak dringt langszaam tot me door dat ik de laatste periode voor ik me op 13 februari jl. ziek meldde wel erg duizelig en vervelend gevoeld moet hebben want het verschil valt nu, nu ik me beter voel en geen last meer heb van duizeligheid, dubbel op.

Ik voel me nu weer positief en sterk en dat wordt ook, naar later blijkt, opgemerkt door de collega’s. Iedereen blijkt verrast om me weer te zien en vooral ook blij “dat ik er weer ben” en dat geeft vervolgens weer een goed gevoel.

Door hetgeen ik uitstraal blijkt niemand te schromen om allerlei zaken aan me voor te leggen waardoor het in de kortste tijd lijkt alsof ik niet weg geweest ben.
Nu is het zaak om zelf voldoende de handrem erop te houden!!

En dat beheerscontract…. dat komt er wel, alleen “op mijn tijd” want vroeger hing een spreuk tegen de wand boven mijn bureau waarop stond “vergeten van jou kant betekend nog niet urgent van mijn kant”.

One Response to “Beheerscontract?? Inlezen in lopende zaken!!”

  1. Jan-Jaap March 16, 2006 at 3:59 pm #

    Fijn om te lezen dat je sterk en positief bent! Ik beneid je af en toe ook om je uitspraken, en die in je slot-alinea van dit stukje raakt de waarheid wederom.

    Groetjes en tot horens,

    Jan-Jaap

Leave a Reply

