Update na controlebezoek aan de Daniel den Hoed d.d. donderdag 16 november 2006

16 Nov

Vanmiddag voor een controlebezoek naar de Daniel den Hoed geweest. Zoals gebruikelijk eerst bloed geprikt en daarna naar de hematoloog dr. de Vreede.

Ze was blij te zien dat het sinds vorige week een stuk beter met me gaat en dat vooral letterlijk het bewustzijn weer vrijwel volledig terug is. Ik kon nu dan ook “mentaal volledig op eigen kracht” weer door het ziekenhuis, de vragen stellen die ik te stellen had en de zaken bespreken die ik te bespreken had.

Vreemd in dit soort situaties is dan ook altijd dat je na een periode zoals ik de afgelopen 4 weken heb meegemaakt jezelf pas goed realiseert hoever je werkelijk geestelijk weggeweest bent doordat je nu dingen ziet die er steeds al waren maar die de afgelopen tijd niet meer opvielen. Ik was te druk bezig met mezelf bij de les proberen te houden en vanmiddag was ik weer de zelfverzekerde man die ik normaal altijd ben.

Na lichamelijk onderzoek is dus besloten om as. maandag 20 november ’06 dus een week later dan gepland van start te gaan met de 2de PAD-kuur.

I.v.m. de klachten die de afgelopen periode opgetreden zijn zal de dosering van de Velcade® wat worden bijgesteld. Verder wordt aangenomen dat het middel Primperan® als preventief middel tegen braken gedeeltelijk gezien kan worden als oorzaak van de genoemde klachten.

Het zullen de volgende week een paar spannende dagen worden waarin zal blijken of de geschiedenis zich zal herhalen. Als dat zo is weet ik wat me te wachten staat en hebben we nu in ieder geval medicatie in de vorm van Temesta® achter de hand maar het zal een ieder duidelijk zijn dat mijn voorkeur uitgaat naar de wijze waarop ik me nu weer manifesteer.

Mocht het wel gebeuren dan is een troost te weten dat het tijdelijk zal zijn en dat “het normale” weer terugkomt.

2 Responses to “Update na controlebezoek aan de Daniel den Hoed d.d. donderdag 16 november 2006”

  1. Nicole Hegeman November 17, 2006 at 9:49 pm #

    Beste Jaap,
    Ik heb je verhaal gelezen en heb er moeite mee omdat ik dingen lees die ik bijna al weer 2 jaar geleden ook bij mijn vader heb gezien. Als ik nu kijk hoe hij door het leven gaat, hoop ik dat die tijd voor jou ook komt. Houd moed en vecht samen verder! Ik denk aan jou en je familie en hoop dat het de volgende kuur beter gaat. En anders inderdaad: blijven denken dat het weer ‘normaal’ wordt. Lieve groetjes, Nicole.

  2. Lut November 18, 2006 at 10:44 am #

    Dag Jaap,
    Fijn te zien dat je wat afstand kan nemen van je eigen toestand en weet waaraan een tijdelijke, minder goede toestand te wijten kan zijn. Nog fijner is ,dat als het efkes moeilijk wordt, Ria goed de teugels in handen neemt en je samen met de artsen terug op het juiste spoor kan brengen. Een heel goede steun en toeverlaat. Een mens kan toch wel wat doorstaan en soms zijn we zelfs sterker dan we zelf denken.
    Voor de 2e PADkuur en ook aan Ria alvast weer alle sterkte en kracht gewenst van Luc en Lut

Leave a Reply

