Status: weer thuis na ziekenhuisopname a.g.v. letterlijk vallen- en opstaan!

9 Dec

Het is nu zaterdagmorgen 9 december 2006, 11.45 uur en ben gisteravond uit Daniel den Hoed thuisgekomen van een opname van 2 dagen met als doel te observeren wat de oorzaak kon zijn van het “plotseling omvallen” en niet meer op m’n benen kunnen staan. In het algemeen is de conclusie dat er geen sprake is van ernstige oorzaken en e.e.a. redelijk verklaarbaar blijkt.

De opname woensdagmorgen bleek noodzakelijk omdat ik regelmatig mn. ’s nachts bij het opstaan “door m’n benen” ging en er naast alle klachten die ik al had daar geen directe oorzaak voor was aan te geven.

De tuimelpartijen (erg slecht zoals jullie weten, voor iemand met een zeer kalkarmskelet) zijn, is nu vastgesteld, het gevolg van simpelweg “flauwvallen” en dit komt weer door een sterk wisselende bloeddruk vanuit bv. rustsituatie naar opstaan om iets te kunnen doen. Al deze verschijnselen zijn terug te leiden tot bijwerkingen van de Velcade.

Het krijgen van  blauwe plekken en bulten bij stoten hoort ook in dit rijtje thuis dus je ziet er voor de omgeving snel “beschadigd” uit.

Inmiddels is, na het vanmorgen innemen van de laatste Dexamethason, qua medicatie de 2de PAD-kuur afgesloten en heeft de lichamelijke vermoeidheid zeker i.c.m. de extra commotie van de afgelopen dagen behoorlijk toegeslagen. De komende week was al gepland voor het “het tot  rust komen” van de 2de PAD-kuur  maar waarschijnlijk is een extra periode wenselijk.

Zodra ik mezelf iets meer in staat acht zal ik een meer inhoudelijk verslagje van mijn ervaringen, bevindingen en conclusies  van de afgelopen dagen schrijven.

3 Responses to “Status: weer thuis na ziekenhuisopname a.g.v. letterlijk vallen- en opstaan!”

  1. Marius December 9, 2006 at 3:35 pm #

    Dag Jaap
    Fijn je weer even te lezen. (Je schreef terwijl ik op dat tijdstip tijdens het boodschappen doen me afvroeg of ik nog een kaart voor je in huis had; door eigen vermoeidheid vergat ik die en ik blijk er ook geen meer te hebben.) Kan me voorstellen dat de schrik er wel in zat; soms lijkt het wel of die medicijnen een soort gifbeker vormen. Nu dus rust, bijkomen, gewoon ademen en er op vertrouwen dat die beker heilzaam is. Hartelijks, M.

  2. Mieke December 9, 2006 at 6:55 pm #

    Ook blij je weer ‘horen’! Volg alles met grote belangstelling en hoop voor jou op een prachtig resultaat. Goede moed en groetjes,
    Mieke.

  3. Lut December 10, 2006 at 11:54 am #

    Hallo Jaap en Ria en C°,
    Blij weer iets te lezen, maar niks moet hoor Jaap, alles mag… Ik wil maar zeggen : jouw gevoel gaat voor ! En neem jij maar goed je rust want die zal je wel nodig hebben.
    Niks onverklaarbaars aan de hand, dat klinkt geruststellend.
    Geniet nu maar van de komende Kerstsfeer en gezelligheid door Ria gecreëerd in huis !
    Stapje voor stapje komen jullie er samen wel, hou de moed erin !
    Veel sterkte,
    van Luc en Lut

Leave a Reply

