Extreme bijwerkingen

27 Jan

Het is woensdag 24 januari en na een nacht van te veel zenuwpijn aan de voeten heeft Ria naar de afdeling neurologie gebeld met de vraag wat we hier verder mee aanmoeten. De volgende afspraak voor de neuroloog is voor 12 februari 2007 en zolang met deze pijn door blijven gaan is onmogelijk.

We worden teruggebeld door Dr. van den Bent, de dokter die de vorige keer de GMG-test heeft gedaan. Na uitgelegd te hebben wat er aan de hand is stelt hij voor de Lyrica te verhogen van 300 mg naar 450 mg en dan innemen in 2 maal 3 doseringen per dag. Verder wil hij me op korte termijn zien maar dat komt goed uit want we zijn toch een dag later in de Daniel.

Blij met het advies van de arts neem ik met een gerust hart een dosering van 3 capsules in in de verwachting dat dit me uit de ellende gaat verlossen.

Ik val in de stoel in slaap en wordt op een bepaald moment wakker maar alles lijkt van glas, ik zie Ria en ze praat tegen me vanuit een vreemd hol decor. Ik probeer te antwoorden maar het lukt niet. Even later komt Chantal binnen. Ik kijk haar aan en wil haar begroeten zoals ik dat altijd doe maar dat lukt niet. Ze zijn bezorgt en bespreken de mogelijkheden die er zijn om mij weer normaal te krijgen.  Ik probeer machteloos vanuit een soort cocon aan te geven dat er niets aan de hand is, dat het wel overgaat maar ik weet zelf niet eens of ik wel praat.

Ria, altijd toch nuchter op dat soort momenten besluit toch om te gaan koken en ze maakt een pan hutspot met gekruide balletjes gehakt. Ze zet hiervan een bord vol bij me en zonder dat ik het gevoel heb dat ik contact heb met iemand eet ik het bord leeg. Tegen die tijd is Simone ook aangekomen en rond dezelfde tijd leek de glazen mist wat op te trekken.

Één van de bijwerkingen van Lyrica® is hallucineren.

Leave a Reply

