Naar de tandarts en pijnlijke voeten

20 Mar

We zijn snel klaar denk ik , meldt de man in de witte jas. Het is dinsdag 20 maart 2007 en ik ben in de Daniel den Hoed voor controle bij de tandarts. Het is bij ingrijpende behandelingen die aan aanslag plegen op de weerbaarheid en vatbaarheid van het lichaam dat o.a. de tandarts een oordeel geeft over de staat van het gebit en de kaken. Stel je voor dat er sprake is van een steriele ontsteking dan komt deze zeker aan het licht bij de stamceltransplantatie en dat kun je op dat  moment niet meer erbij hebben.

Op de mededeling van de tandarts reageerde ik met de opmerking dat ik niet anders verwacht had. Je wilt niet weten hoeveel wortelresten we hier nog verwijderen wanneer wij het verzoek krijgen om een oordeel te geven over de staat van een gebit. De tandarts had de kaakfoto al gezien en daardoor de conclusie getrokken dat er niet veel werk te doen was. Ik heb maar niet gezegd dat ik samen met de radioloog de röntgenfoto van de kaak al bekeken had. Verder heb ik al jaren een kunstgebit en nooit problemen gehad.

In de taxi onderweg naar huis speelt de zenuwpijn in de voeten zoals dit de laatste dagen steeds het geval is weeral behoorlijk op. Een aantal weken geleden leek het goed te gaan met de pijn en is de pijnstilling i.o.m. de neuroloog mede door de aanzienlijke bijwerkingen stil gezet. Sinds de laatste weken blijkt dit niet zo’n goed idee meer want naarmate ik gedurende de dag meer loop nemen de pijnklachten steeds meer toe. Gelukkig ben ik sinds een paar weken wel in staat om zonder stok te lopen. Maandag 2 april as. moet ik voor controle terug naar de neuroloog. Ik hoop maar dat hij nog een paar goede ideeën heeft.

3 Responses to “Naar de tandarts en pijnlijke voeten”

  1. Janny March 21, 2007 at 9:33 am #

    Lieve Jaap, grappig dit verhaaltje, ik zie he al voor me, jij wachten op een uitslag die je al weet…. 😉
    Vervelend dat je zenuwpijn weer verergerd, heel lastig. Hopelijk heeft de neuroloog weer een oplossing zodat je toch weer beter uit de voeten kan.
    Sterkte en liefs van Janny…. 🙂

  2. Carmensita March 22, 2007 at 7:32 pm #

    Dat is ook weer een meevaller Jaap!Ja,je weet,ik zie alles van de zonnige kant:-)Ik weet nog wel dat mijn vader vlak voor de transplantatie 2x over drie kwartier bij de tandarts heeft gelegen.Maar ja,die was ook al een behoorlijke tijd niet geweest:-)

    Het grote aftellen is begonnen voor je.Spannend!

    Hartelijke groet,Carmensita.

  3. Lut March 31, 2007 at 12:02 am #

    Jaap,
    We hopen met je mee dat de neuroloog nog iets in petto zou kunnen hebben, want die zenuwpijn in de voeten lijkt ons toch wel iets dat best verholpen zou worden !
    Misschien kan acupunctuur na je behandeling toch wat verlichting bieden ? Je weet maar nooit. Ik zou het toch in gedachten houden, maar na je HDM en de stamceltransplantatie is dat misschien zelfs niet meer nodig ? Laat ons hopen !! We duimen verder met je mee ! (Best dat ik hier iets lees over de tandarts, ik moet zelf terug een afspraak maken 😉
    Jaap, we leven verder met je mee,
    Liefs
    Luc en Lut

Leave a Reply

